3 Tips

Voor artikelen in
NBD - E-Magazine

1. Vertel een leuk verhaal

Maak een verhaal dat je zelf leuk zou vinden om te lezen, waarin bijvoorbeeld jouw product of dienstverlening de oplossing is voor een probleem dat herkenbaar is voor de lezers van het magazine – storytelling, eigenlijk.


Vertel geen overduidelijk reclame-verhaal, maar een artikel waar de lezer iets van op kan steken. Of waarin je de expertise op je vakgebied laat blijken door het geven van tips en aanbevelingen.


Onze redacteuren kunnen je vanzelfsprekend ook van dienst zijn om een leuk verhaal voor je te schrijven.Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden.

2. Zorg voor aansprekend beeld

Zorg voor mooi, aansprekend beeld. Vooral voor de hoofdfoto, want die moet de lezer het artikel intrekken en verleiden om naar beneden te scrollen en het verhaal te lezen.


In social media campagnes voor het e-magazine wordt een screenshot van de pagina als beeld gebruikt. Die bovenkant van de pagina moet dus zowel qua beeld als tekst zó aantrekkelijk zijn, dat de lezer op de pagina naar beneden wil scrollen of klikken.


Is het wellicht de moeite waard om professionele foto's te laten maken door een fotograaf? (maar maak goeie afspraken over gebruiksrecht).


Maar je kunt ook professionele foto's kopen voor een gereduceerd tarief bij bijvoorbeeld AdobeStock

Als het onderwerp wat algemener van aard is dan kun je voor beeldmateriaal ook kijken op een aantal websites waar je gratis stockphotos kunt zoeken. De beste gratis stockfoto websites:


Ook hier kunnen onze redacteuren je mee van dienst zijn natuurlijk. Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden.

3. Verzin een pakkende titel

Het is heel verleidelijk om het bedrijfslogo bovenaan het artikel te zetten, maar tenzij je echt een traditionele advertentie wilt zetten is het af te raden om dat te doen.


Het bedrijfs en/of productlogo kan ook onderaan de pagina, met een link naar jullie eigen website.


Hetzelfde geldt voor de bedrijfsnaam en de productnaam – noem die niet in de titel of het intro, maar presenteer die pas bij de oplossing van het probleem of in de conclusie van het verhaal.

Heb je meer vragen hierover, neem contact op met onze redactie.